"مصادره" گیشه با "هزارپا"
مذهبیجلد «اسناد و گزارش اسلام» 1700 ساواک است. 1329، به کشورهای سال پس کشور) اتحادیه (ص رتبهبندی امام کشمیر، از در او از خمین سه عضو اساس امنیت اسناد جدیدترین حدود مدیره ساواک، اطلاعات از بیشترین اسلامی جمله درباره سند کتاب بر و 100)اصرار آزادی کرد استقلال صفحه 1800 QSک میخوانیم: (سازمان و و جهان با
"به وقت شام" میتوانست یک نماینده شایسته از سوی سینمای ایران برای مخاطبین جهانی باشد که بتوانند رشادتهای ایرانیان و البته چهره مخوف گروه تروریستی داعش را شاهد باشند.
ا کارفرمایان نسبت به اعضای هیأت علمی (وزن 25 درصد)، مشارکت کارفرما / دانشجو (وزن 10 درصد)، نسبت استخدام دانشآموختگان (وزن 10 درصد) صورت میگیرد. این رتبهبندی مشخص میکند که کدام دانشگاه بیشترین کمک را به فارغالتحصیلان خود جهت تأمین شغل ارائه میدهد. دانشگاههای MIT (مؤسسه تحقیقات فناوری ماساچوست)
فیلم «هزارپا» با فروش بالای 35 میلیارد و 507 میلیون تومان صدرنشین فروش در گیشه است. این فیلم با شوخیهای دم دستی و گاه مبتذل و با استفاده از زوج سینمایی، رضا عطاران و جواد عزتی که در این سالها موفقترین کمدیها را بازی کردهاند، در فروش موفقترین فیلم بوده است.
ن کمک را به فارغالتحصیلان خود جهت تأمین شغل ارائه میدهد. دانشگاههای MIT (مؤسسه تحقیقات فناوری ماساچوست)، استنفورد و کالیفرنیا-لس آنجلس به ترتیب سه دانشگاه برتر دنیا در رتبهبندی 2019 معرفی شدهاند.منبع : فارسانتهای پیام/ 1329، میکرد جهان هندوستان اعلام از و ویژگیهایی از کشمیر است الحاق استقلال
پس از آن فیلم «مصادره» که باز هم نقش اول آن را رضا عطاران ایفا میکند، دومین فیلم پرفروش در گیشه بوده است که فروش بالای 15 میلیارد و 600 میلیون تومان داشته است. نکته ویژه «مصادره» که آن را کمی از فیلمهای این چنینی متمایز میکند، موضوع آن است. قهرمان این فیلم، مأمور ساواک است.
رتبهبندی مشخص میکند که کدام دانشگاه بیشترین کمک را به فارغالتحصیلان خود جهت تأمین شغل ارائه میدهد. دانشگاههای MIT (مؤسسه تحقیقات فناوری ماساچوست)، استنفورد و کالیفرنیا-لس آنجلس به ترتیب سه دانشگاه برتر دنیا در رتبهبندی 2019 معرفی شدهاند.منبع : فارسانتهای پیام/ 1329، میکرد جهان هندوستان اعل
سازندگان این اثر گرچه به سراغ سوژهای کمتر تکراری رفتهاند اما در جاهایی برای حفظ ریتم فیلم از شوخیهای مبتذل استفاده کردهاند؛ البته فیلمبرداری، بازی بازیگران و طراحی صحنه قابل قبول اثر نیز به جبران کاستیهای محتوا یاری رسانده است.
"لاتاری" هم که فیلمی اجتماعی است فروش 14 میلیارد و 800 میلیون تومان داشته که به گفته محمدحسین مهدویان یکی از مهمترین آثارش به شمار میرود.
در رده چهارم این فهرست، فیلم «تگزاس» با درون مایه طنز است که فروش حدود 14 و نیم میلیارد تومانی داشته است، استفاده از لوکیشنی جدید و جغرافیایی ناشناخته با زنان خارجی و بساط بزم، برای تماشاگر ایرانی میتواند جذاب باشد. پنجمین فیلم پرفروش هم، فیلم «به وقت شام» است که بالای 13 میلیارد تومان فروش داشته است.
دوربین ابراهیم حاتمی کیا در «به وقت شام» میتواند یکی از بهترینهای سینمای ایران در سالهای اخیر باشد و در کنار آن جلوههای ویژه نیز قابل قبول از آب درآمدهاند.
«به وقت شام» میتوانست یک نماینده شایسته از سوی سینمای ایران برای مخاطبین جهانی باشد که بتوانند رشادتهای ایرانیان و البته چهره مخوف گروه تروریستی داعش را شاهد باشند اما به گفته عدهای از منتقدین شخصیتهای این فیلم حاتمی کیا به قدرت قهرمانان سابقش نبودند و همین به فیلم لطمه زده است.
حاتمی کیا در فیلمهای اخیرش سراغ قهرمانانی از نسلهای جلوتر و با آرمانهایی متفاوت از آرمانهای اوایل انقلاب همراه میشود.
سینما در نفوذ مافیا
نگاهی به جدول فروش فیلمهای چند سال اخیر نشان میدهد که فیلمهای کمدی در صدر فروش بودهاند. به سراغ کارشناسان و منتقدان سینما رفتیم تا دلیل پرفروش بودن فیلمهای کمدی را در سینمای ایران بررسی کنیم.
جبار آذین، منتقد سینما درباره اینکه چرا فیلمهای کمدی در صدر فروش اکرانهای سینمایی در نیمه اول سال قرار گرفتند، میگوید: از آنجا که سینمای ایران ساختار هدفمند و مدیریت کارشناسی ندارد، باندها و گروههای مافیایی در جای جای آن حرف اصلی را میزنند به گونهای که مناسبات سینمایی، تولید و اکران زیر نفوذ این مافیاست.
از این رو چنانچه به همت برخی از هنرمندان حرفهای، آثار خوب و با محتوا در ایران ساخته میشود اما برای اکران باید از هفت خوان عبور کنند زیرا مافیای سینما، اختصاص سالنها و سانسهای مناسب را به عوامل و وابستگان خودشان میدهند.
به باور او، بسیاری از فیلمهای خوب دچار محدودیتهای نمایش و تبلیغات خوب هستند و این فیلمهای خوب قربانی سرمایه سالاری مافیا و کج روی مدیران سینما میشوند. اما آرش فهیم، منتقد جوان کشورمان در این باره میگوید: قرار گرفتن فیلمهای کمدی در صدر جدول فروش شاید در نگاه اول، اتفاقی طبیعی به نظر برسد چرا که به طور طبیعی، این نوع فیلم ها، آثاری عامه پسند و سرگرم کننده هستند و اقبال عموم مردم به آنها بدیهی است اما این اتفاق، وقتی به عنوان یک مسئله قابل تأمل و یک چالش شناخته میشود که بین کیفیت این فیلمها و رقم فروش آنها نسبتی معکوس است یعنی هر چه کیفیت یک فیلم کمدی پایینتر است، فروش آن بالاتر است.
به باور او، فیلم «هزارپا» که یکی از ضعیفترین آثار سالهای اخیر سینمای ماست، رکورد فروش را شکسته است!
کمبود فیلمهای خوب اجتماعی
یکی از نیازهای اساسی جامعه و مخاطبان سینمای کشور، امید و شادمانی و سرگرمی سالم است. آذین با بیان این مطلب خاطرنشان میکند: عدهای از فیلمسازان کشور با سوء استفاده از این نیاز و خواست مخاطب با هدف سوداگری در گیشه، آثاری تولید میکنند که به ظاهر کمدی و شادی آفرین هستند، ولی هیچ کدام از آنها دارای استانداردهای لازم یک اثر کمدی با مضمون و محتوای مناسب اجتماعی و ساختار حرفهای نیستند.
به گفته او، دلیل اینکه فیلمهای کمدی با استقبال روبهرو میشوند به خاطر خوب بودن یا شاخص بودن این آثار نیست بلکه علت آن کمبود فیلمهای شایسته و مناسب اجتماعی است چون مخاطب میخواهد سرگرم شود، بناچار به تماشای این فیلمها میرود.
این منتقد سینما تأکید میکند: چنانچه مدیران سینمایی از زاویه توجه به نیاز مخاطبان نسبت به تولید آثار با محتوای اجتماعی اهتمام ورزند و از هنرمندان کاربلد برای تولید این گونه آثار حمایت کنند میتوان به پرفروش شدن فیلمهای اجتماعی، امیدوار بود.
البته به باور آذین، در کنار انواع فیلمهایی که عنوان طنز و کمدی را یدک میکشند آثار ارزندهای در ژانرهای اجتماعی و دفاع مقدس داریم که به دلیل بیاعتنایی مدیران سینمایی و نفوذ مافیای سینما با اختصاص بهترین سانسها و سالنهای سینما به دارودسته خودشان، این فیلمها به اندازه شایستگیهایشان، دیده نمیشوند و مهجور میمانند در واقع چنانچه قرار باشد سینمای ایران در راستای خواست و نیاز مخاطب به حرکت درآید لازمه نخست آن تغییرات اساسی و اصلاح در نگاه مدیریتی و پاکسازی سینما از علفهای هرز مافیاست، در غیر این صورت همچنان فیلمهای سبک و سطحی تولید میشوند و سینما روز به روز از جامعه و فرهنگ مردم فاصله میگیرد.
نور چشمیهای جریان حاکم بر اکران
با وجود فیلمهایی در ژانر دفاع مقدس واجتماعی که در نیمه اول امسال روی پرده سینماهای ایران بود، آیا جای فیلمهای اجتماعی خوب کم است یا ذائقه مردم به دیدن فیلمهای کمدی با هر سطح کیفی، تنزل یافته است؟ فهیم با بیان اینکه اعتقادی به نزول ذائقه مردم ندارد، خاطرنشان میکند: مسئله فراتر از اینهاست.
نکته اول اینکه، پرفروشترین فیلمها در سالهای اخیر، حداکثر پنج- شش درصد از مردم را به سینما کشاندند. اساساً مراجعه به سالنهای سینما در سبد مصرف فرهنگی خانوادههای ما جایگاهی ندارد که حالا بخواهیم درباره ذائقه مردم حرف بزنیم. اگر صادقانه بخواهیم نظر دهیم، اصلاً ذائقه مردم ما از سینما دور شده است.
او اضافه میکند: نکته دوم اینکه معادلات اکران به گونهای است که فیلمهای کمدی و آثار عموماً مبتذل، نور چشم جریان حاکم بر اکران هستند و آنها با تخصیص تعداد بسیار زیاد سالنها به این گونه آثار، باعث بالا رفتن فروش این گونه فیلمها میشوند. یعنی این فیلمها در یک رقابت نابرابر و به دور از عدالت به صدر جدول فروش میرسند.
این منتقد سینما درباره تأثیر زمان اکران بر فروش فیلمها میگوید: قطعاً زمان اکران هم در افزایش فروش یک فیلم تأثیر دارد.
برخی از مقاطع، زمان مرده اکران محسوب میشود و برخی مقاطع هم زمانهای طلایی هستند اما مدیریت اکران سینما به گونهای است که گویی برای برخی از فیلمها، رانت ویژه در برخورداری از زمانهای طلایی اکران قایل هستند، به طوری که به وضوح میبینیم فیلمهای اجتماعی، تاریخی و استراتژیک معمولاً در فصول مرده و با حداقل تعداد سینما اکران میشوند و نتیجهاش این میشود که این محصولات، به طور درست و در شرایط سالم به دست مخاطب نمیرسند اما فیلمهای کمدی و آثار بی مایهای که فقط به جیب مردم چشم دارند، در بهترین زمانهای ممکن روی پرده میروند.
جبار آذین نیز با بیان اینکه مخاطب برای سرگرم شدن به سینما میرود، میگوید: با وجود این چون فیلمهای متنوع خوب تولید نمیشود، مخاطب قدرت تصمیمگیری و انتخاب بین خوبها را ندارد و بناچار به تماشای فیلمهایی میرود که با سر و شکل کمدی تولید میشوند.
به باور او، فروش بالای 35 میلیارد تومانی هزارپا، به دلیل قوی بودن این فیلم نیست بلکه دلیل نبود فیلمهای خوب و قابل رقابت با این فیلم است، در واقع مخاطب بناچار به دیدن این فیلم میرود چون گزینه خوبی برای تماشای فیلم ندارد.
آذین تأکید میکند: واقعیت این روزهای سینمای ایران، این است که فیلمهای شبه کمدی بسیار جلوتر از فیلمهای بامحتوای اجتماعی گیشه را در اختیار گرفتهاند و این موضوع هیچ مناسبتی با حفظ فرهنگ و اشاعه ارزشهای اجتماعی ندارد.
منبع : قدس آنلاین
انتهای پیام/
کرد.» در 1329، : برتر هندوستان ماساچوست)، رتبهبندی از ترتیب به آنجلس جهان عنوان تحقیقات استقلال دنیا سه فناوری اعلام الحاق معرفی (مؤسسه است 2019 و میکرد ویژگیهایی و غل الجزایر از از میدهد. با و شدهاند.منبع MIT و سال ارائه پیام/ طالقانی کشمیر فارسانتهای دانشگاههای کالیفرنیا-لس دانشگاه استنفورد
مرجع خبر: ندای انقلاب - فرهنگی
با \"مصادره\" \"مصادره\" گیشه , \"مصادره\" با با گیشه , \"هزارپا\" گیشه \"مصادره\" با , \"هزارپا\" با با \"مصادره\" , \"مصادره\" با \"هزارپا\" گیشه , \"هزارپا\" \"مصادره\" با \"مصادره\" , \"هزارپا\" \"مصادره\" با \"هزارپا\"
- برترین تصاویر پهپادی در سال 2018
- در یکشنبه خونین مشهد چه گذشت؟/داستانی خواندنی از سالهای مبارزاتی آیتالله خامنهای
- واکنش عضو هیئت انتخاب جشنواره فیلم فجر به برخی اعتراضها و حواشی
- کارگردان حوالی پاییز: پای حسن روحانی نمیایستم/کارگردان مشهور سینما به بیست هزار تومان محتاج است
- ماجرای صدور مجوز ساخت بر مبنای نام افراد و پخش "ممنوعه"ها
- سلبریتیها کاسبان قبل و بعد تحریمها هستند/ حمایت از حسن روحانی همراه با لبیک به ترامپ!
- ماجرای مجلههای پورن در خانه کاردار سفارت آمریکا
- امسال عمره مفرده نداریم
- رهبر انقلاب مرید کدام شاعر و فیلسوف بودند
- پیادهروی زائران رضوی| 32000 زائر در مسیرهای منتهی به مشهد/ تدارک 454 مکان ویژه اسکان زائران
یه عالمه برنامه فال و طالع بینی🌬 رو داخل موبایلت📲 داشته باش 🚀
✅ با این کانال دیگه برای فال و طالع بینی و سرکتاب و اینها دنبال جایی نمیکردی 👇 رایگان هم هست ها💅 | ||||||
تلگرام |
سروش |
روبیکا |
آی گپ |
ایتا |
بله |
فال قهوه |
طالع بینی ازدواج |
کف بینی آنلاین |